חדשות
תוכנת מ.נ.ה. נרכשה ע"י בנק מרכנתיל
09/2014
בנק מרכנתיל רכש את תוכנת מ.נ.ה מערכת ניהול ארוחות העובדים אשר מאפשרת שימוש בכרטיסי עובד לתשלום במזנון הארגון. כמו כן, כוללת המערכת את פרטי העובדים, פרטי מוצרי המזנון, דוחות המזנון, קופות רושמות ועוד, ומאפשרת חיוב העובד, זיכויו, רישום על חשבונו ועוד פעולות רבות.
המערכת מטפלת ב- 3 סוגי רכישות בתשלום ע"י כרטיס העובד או כרטיס אורח:
• ארוחות צהריים במזנון
• חלוקת כריכים בקומות
• הזמנות מרוכזות לישיבות
המערכת כוללת תוכנת ניהול במחשב עם ממשק גרפי נוח לשימוש ממספר מחשבים (לפי דרישת הארגון), קישור לקופות רושמות, קורא כרטיסים ומדפסת לקבלות. בנוסף, כוללת המערכת מסופונים ניידים ומוקשחים לשימוש עבור המזנון הנייד, אשר נתוניהם מסונכרנים עם התוכנה הכללית. הכרטיס בו נעשה שימוש ע"י העובדים הינו כרטיס קירבה (HID).
ברכישה זו מצטרף בנק מרכנתיל ללקוחות נוספים, כמו אל-על ונמל אשדוד, העושים שימוש במערכת זו.
מערכת בקרת כניסה חדישה הופעלה ב"איצטדיון המושבה"
ינואר 2012
מערכת בקרת כניסה חדישה הופעלה ב"איצטדיון המושבה" שנחנך בפתח תקווה.
המערכת מאפשרת כניסת אוהדים למגרש ללא מעורבות הסדרנים, מונעת אסונות עומס, כניסת חוליגנים ו"התפלחויות".
המערכת מסוגלת לפעול גם אם המחשבים קורסים.
הפרויקט בוצע עבור החברה לפיתוח פתח-תקווה, חברת אותות אלקטרוניקה נבחרה לספק את הפתרון, שכל חלקיו מפותחים ומיוצרים בחברה. גם הסבסבות, גם הולידטורים וכן שלושת התוכנות (ספירה, שליטה וכניסה).
האוהדים שהגיעו לאחד ממשחקי הבכורה באצטדיון המושבה השתוממו לגלות את המהפיכה שחלה באופן כניסתם אל האצטדיון: האוהדים ששילמו קיבלו כרטיסי ברקוד חד פעמיים, אותם הציגו בכניסה למגרש מול קוראי כרטיסים מיוחדים, שפתחו להם את שער הכניסה המסתובב- ללא מעורבות הסדרנים, שיכלו להתמקד בסיוע לאוהדים ובשמירה על הסדר הציבורי.
במשחק הראשון שבו הופעלה המערכת החדישה, נמדדו זמני שיא של שניה עד שתי שניות לכניסה, ומדד של 100% הצלחה – "אפס תקלות". לא היה אף כרטיס שלא נקרא ואף אוהד שנתקע בשער ונזקק למעורבות סדרן.
המערכת מפקחת על כל הכניסות לאצטדיון, מוודאת כל כרטיס וכרטיס, ומאפשרת כניסה בשער הנכון דרך סבסבות הכניסה האוטומטיות, כדי למנוע עומס שעלול לגרום לקריסה כפי שקרה בעבר במספר אסונות כדורגל, ונותנת בזמן אמת תמונת מצב למנהלי האצטדיון על עומס הקהל לפי יציעים.
"מדובר במערכת שפותחה כנגד תרחישים המאפיינים משחקי כדורגל, כמו נפילת מחשבים, העברת כרטיסים מבפנים החוצה, שימוש חוזר בכרטיסים וכדומה, ותמנע אובדן הכנסה ניכר הנגרם מהתפלחויות" מסביר רפי כספי, מנכ"ל אותות אלקטרוניקה, "המערכת בנויה כך ששום דבר לא יעצור אותה – אם המחשב קורס יש מחשב גיבוי, אם הגיבוי קורס או התקשורת נפסקת, יש בקר מקומי בכל שער השומר על הנתונים".
המערכת לבקרת כניסה באצטדיונים כבר הותקנה במספר אצטדיוני כדורגל בחו"ל – בקפריסין, רומניה, באנגליה ובליבריה, ולאחרונה גם באצטדיון הלאומי של פרו, המכיל 45,000 צופים.
הושלמה מערכת בקרת הכניסה בבריכת גורדון החדשה בת"א
2010 אוגוסט
חברת אתרים של עירית תל אביב, המפעילה בין השאר את מועדון הספורט "מגדלי אביב" ואתרים רבים אחרים,
בחרה בחברת אותות אלקטרוניקה לבצע את מערך הסבסבות (שערים מסתובבים או "קרוסלות"), שערי הכנף והמעקות בכניסה לבריכת גורדון החדשה.
הבחירה היתה על סמך הנסיון המעולה שנצבר בבריכות ומועדוני נופש אחרים של אתרים, כגון מועדון הספורט מגדלי אביב, מרכז הספורט ע"ש גולדשטיין בדרום העיר, ועוד.
בריכת גורדון החדשה, המשולבת בפרוייקט הטיילת החדשה לאורך חופי תל אביב, הציבה בעיות לא פשוטות בנושא בקרת הכניסה לבריכה: באמצע הטיילת החופשית לציבור, תוך אפשרות לפינוי במקרה חרום, ובמקביל גם שמירה על הצביון הפתוח של התיכנון האדריכלי הכולל.
אנו מאחלים לצוות ההקמה והניהול של הבריכה החדשה: בהצלחה !!
לאחר 400 שנה, טיילת החומות בירושלים מבוקרת ע"י מערכת אותות אלקטרוניקה
2010 אפריל
סיור בטיילת החומות בירושלים מאפשר להכיר את העיר העתיקה, ולהביט לעבר נופיה המרהיבים של העיר החדשה והישנה גם יחד.
לאחרונה, שופרה מערכת הכניסה לטיילת המופעלת ע"י מרכז דוידסון, במערכת "כניסה בתשלום" של אותות אלקטרוניקה.
המערכת כוללת 3 אלמנטים בלבד: שער מסתובב מבוקר גבוה המופעל ע"י ולידטור כרטיסים עצמאי ובנוסף, ע"י מכשיר ספירה אוטומטי המותקן בעמדת מכירת הכרטיסים.
הפטנט שיושם במערכת זו, הוא שימוש בכרטיסי ברקוד מודפסים מראש, כל כרטיס בעל מספר יחודי.
הכרטיסים נמכרים כמו שהם- ללא צורך במערכת הדפסה יקרה בזמן המכירה… כל מבקר מקבל כרטיס המאפשר כניסה אחת.
הולידטור החכם מזהה לבד את כל הנתונים- משחרר את הסבסבת- ומבטל את הכרטיס למניעת כניסה נוספת. והכל נעשה באופן עצמאי, ללא תקשורת, ללא מחשבים וללא בסיס נתונים…
להכנסת קבוצות נעשה שימוש באלמנט השלישי: מכשיר הספירה: מקישים את מספר האנשים בקבוצה, וזהו. הקופאי מתפנה לשרת את האורח הבא בתור. המכשיר בעצמו פותח את הסבסבת, סופר את הנכנסים, ולאחר שכל הכמות נכנסה- המכשיר סוגר את הסבסבת לבד…
עקב השימוש בציוד עצמאי ללא מחשבים וללא תקשורת וללא צורך בתמיכה ושאר עלויות, מחיר המערכת כל כך נמוך, שלמעשה הוא הוחזר תוך זמן קצר ביותר עקב החסכון שהושג והסדרת הכניסה ללא התפלחויות ותוך שליטה מלאה על כמות הנכנסים- יחסית לכמות הכרטיסים… ומאז רק נהנים- וחוסכים!
אותות אלקטרוניקה השלימה פיתוח מערכת ספירת קהל לפי דרישות המשטרה
2010 פברואר
המערכת מבוססת על גלאי טרמי מתוצרת חברת IRISYS, שאותות היא נציגתה היחידה והבלעדית בארץ,
ועל בקר ספירה המסוגל לבצעת את כל דרישות המשטרה למערכות ספירה למועדונים ולאתרי ציבור אחרים.
בנוסף, המערכת כוללת רמזור אדום/ירוק בוהק במיוחד, הנראה היטב גם ביום, ושלט מואר עם הכיתוב: "המקום מלא".
האור האדום ברמזור, והשלט, נדלקים אוטומטית כאשר כמות הנמצאים באתר עולה על הכמות המכסימלית שהמשטרה
הגדירה לאותו אתר.
הגלאי הטרמי הפועל לפי זיהוי חום גוף האדם העובר מתחתיו, הוא הגלאי המאושר ע"י המשטרה לספירת קהל למטרת בטיחות ושמירת שלום הציבור.
זאת משתי סיבות: יכולת דיוק גבוהה בספירה בכל תנאי- גם חושך מוחלט, וגם אור שמש מסנוור, צל וכד',
ובנוסף- שיותר קשה לחסום אותו "בלי כוונה" כמו שאפשר לעשות עם אמצעים אחרים.
בנוסף, המערכת כוללת תכונות רבות נוספות שנדרשו ע"י המשטרה.
המערכת מותקנת במספר רב של אתרים, ופועלת בהצלחה רבה, ללא תקלות וללא צורך בכיוונים נוספים לאחר ההתקנה.
מערכת ספירת קהל הותקנה באצטדיון באנגליה
2009 אוגוסט
סוכן חברת אותות אלקטרוניקה באנגליה, סיים בהצלחה התקנת מערכת ספירת קהל באצטדיון כדורגל באנגליה.
האצטדיון, המכיל כ- 20,000 איש, ב 3 אגפים ו 14 יציעים, הינו הראשון באנגליה עם מערכת אותות.
הספירה מתבצעת ע"י שערים מסתובבים גבוהים שכבר היו מותקנים באצטדיון- ואשר הוסבו כך שיספקו פולס לכל נכנס.
המידע מועבר ליחידות איסוף מקומיות, המתחברות לבקר ספירה יעודי ראשי שפותח באותות.
הבקר מבצע בעצמו את סיכום הנתונים והצגתם, ובנוסף- מעביר את הנתונים למחשב סמוך.
במחשב הותקנה תוכנת אותות לספירת קהל הנכנס לארועי ספורט – כלומר- לאצטדיון.
המערכת הותאמה לדרישות התקן האנגלי, הדורש בין השאר, דוחו"ת מיוחדים לסיכום כל ארוע, ועוד.
התאמה נוספת היא מספר מחשבי "קליינט" – כולל של הבעלים של הקבוצה המתגורר בכלל בספרד- כאשר כל מחשב לקוח כזה מקבל את המידע הנחוץ לו מהמחשב הראשי באצטדיון.
נציג החברה בחו"ל, Mr. Mathew , דיווח על שביעות רצון גדולה מאוד מהמערכת ותיפקודה, והיתפעל במיוחד מהיכולת של חברת אותות לספק להם כל דרישה שהועלתה במהירות רבה וללא ביוקרטריה, ועל כך הוא הודה לצוותי הפיתוח!
אותות אלקטרוניקה השלימה התקנת מערכת הסעדה בנמל אשדוד
יולי 2009
לאחר שחברת אותות זכתה במכרז הסדרת ההסעדה בנמל אשדוד לפני כחצי שנה, ובמקביל לעבודות בינוי ושיפוץ שנעשו בחדר האוכל, הסתיימה התקנת המערכת. המערכת כוללת סבסבות כניסה מבוקרות נמוכות (טריפוד), שערי כנף, קוראי כרטיסים מיוחדים, מדפסת תלושים מקצועית ולבסוף- תוכנת ניהול לשיטה וניטור, המקשרת את הכל, תוך אינטגרציה עם מערכת המיחשוב של הנמל, וקבלת והעברת נתונים בין המערכות.
התוכנה נגזרה מתוכנת השליטה הכללית של אותות, והותאמה לדרישות מחלקת המיחשוב של הנמל, תוך עמידה בדרישותיהם.
מערכת זו מצטרפת למערכות הסעדה אחרות שהותקנו בעבר במוסדות גדולים, כגון חברת אל-על (ראה פרוט בפסקה של חודש אפריל), בי"ח שערי צדק בירושלים, משרד ממשלתי גדול, וכד'.
מערכת חמישית של תשלום וכניסה בשליטה מרחוק הותקנה עבור המועצה הדתית בבאר שבע.
יוני 2009
המועצה הדתית בבאר שבע, היא אחד הארגונים העושים שימוש מושכל בטכנולוגיה מתקדמת, של שליטה, בקרה וניהול המקוואות בעיר.
לאחר פיילוט מוצלח של המקווה הראשון, חוברו שאר המקוואות, ולאחרונה- המקוה החמישי בעיר, למערכת השליטה מרחוק למקוואות של חברת אותות.
מערכות הכניסה בתשלום למקוואות, הינן מערכות מורכבות ביותר, של קבלת כסף, כרטיסי קירבה חכמים, ניהול מנויים, זיהוי ימי שישי וערבי חג באופן אוטומטי, קביעת מחירים שונים בזמנים שונים ועוד ועוד תכונות מיוחדות למגזר זה.
בנוסף למערכת מקומית בכל מקווה, הפועלת עצמאית בכל מקרה, פותחה באותות גם מערכת שליטה מרחוק מיוחדת למקוואות.
לפיכך, אצל לקוחות הבוחרים בתוספת השליטה מרחוק, המערכת המקומית מתחברת לרשת האינטרנט- ע"י מודום קוי (בזק, כבלים) או מודום סלולארי.
כל מכשיר מתחבר לשרת אותות, שהוקם במיוחד למטרה זו, ואשר נמצא בחוות שרתים מקצועית, מאובטחת ומגובה.
בשרת זה מותקנת תוכנת ניהול המקווה. כל הנתונים מעובדים, ומאוחסנים במאגר הנתונים בשרת.
כל לקוח מקבל שם משתמש וסיסמה, אשר מאפשרים לו גישה לנתונים בכל עת, מכל מחשב, מכל מקום, וללא הגבלת כמות המשתמשים.
המערכת כולל מסכי ניהול ברורים, מפורטים ונוחים להפעלה ולשימוש.
המערכת מאפשרת למועצה הדתית או לעמותה ניהול מקצועי ושקוף של המקוה, שליטה מוחלטת בכל שקל המוכנס למכשיר, בכל מנוי, כרטיס חכם, כניסה יומית או חודשית, וכן הלאה.
מערכת שליטה מרחוק לניהול התשלום והכניסה למקוואות זו, מצטרפת למערכות זהות המותקנות במועצה הדתית פ"ת, עמותת חסידי הבעש"ט, בית"ר, ועוד- ובנוסף גם מערכות באנגליה ובארה"ב.
קיבוץ יוטבתה הצטרף לפתרון "תשלום בכרטיס ארגוני" של חברת אותות אלקטרוניקה
מאי 2009
אותות אלקטרוניקה השלימה מסירת מערכת תשלום בכרטיס חכם לקיבוץ יוטבתה, בדרום הערבה.
המערכת מבוססת על כרטיסי קירבה חכמים, קריאה וכתיבה, המסוגלים לשמור בזיכרון הפנימי של כל כרטיס פרמטרים ומידע רב- ובראשונה- את הערך הכספי שיש בכרטיס.
עם כל פעולה, הערך בכרטיס משתנה בהתאם: תשלום בכרטיס מוריד את היתרה, טעינה לכרטיס- מעלה את היתרה.
המערכת כוללת מספר מכשירי תשלום, המשמשים גם לטעינה אוטומטית, ותוכנה האוספת נתונים מכל המכשירים, ומעבירה להם עדכונים.
התוכנה מאפשרת לגזברות הקיבוץ לטעון ערך ("כסף פרטי") לכרטיסים מרחוק, ולקבל את כל פרוט הקניות (תשלומים) שנעשו בכרטיס, במקומות שונים בקיבוץ: צרכניה, חנות בגדים וכד'.
יש לציין ולשבח את אנשי המיחשוב של הקיבוץ: מכיוון שהמערכת סופקה ללא התקנה, אנשי המיחשוב של הקיבוץ התקינו את המערכת והמכשירים, וחיברו אותם לרשת התקשורת של הקיבוץ בעצמם.
גם התוכנה הותקנה מרחוק, בעזרת איש המיחשוב בקיבוץ בצד אחד, ומהנדס התוכנה של אותות אלקטרוניקה בצד השני, בקישור מרחוק למחשב באתר.
אל-על: מערכת כניסה ותשלום עבור הסעדה לעובדים – הופעלה בהצלחה מלאה
אפריל 2009
לאחר זכייתה של חברת אותות בשני מכרזים שערכה חברת אל-על, האחד בנושא אספקת הסבסבות לחדרי האוכל, והשני בנושא הסדרת התשלומים של העובדים והקבלנים שאוכלים במתחם אל-על בנתב"ג, הושלמה התקנת המערכת לשביעות רצון הלקוח.
המערכת הינה מלאה: החל מהסבסבות ושערי הכנף, דרך הולידטורים המיוחדים, תקשורת לשרת מרכזי, תוכנת "OTOT Smart Pay" בגירסה מיוחדת לחדרי אוכל מוסדיים, והפעלת מספר מחשבי "לקוח" לבעלי תפקידים בחברה, המפעילים אלמנטים שונים של המערכת.
המערכת פועלת בכל המסעדות ובכל המזנונים בחברה, ומשתמשים בה כל עובדי, אורחי וקבלני חברת אל-על.
המערכת עובדת עם כרטיסי העובד הרגילים של העובדים, ועם כרטיסים חכמים ללא מגע המחולקים לקבלנים ולאנשים אחרים שאינם עובדי אל-על, וצריכים לשלם עבור הארוחות. המערכת הינה רבת תכונות, חלקן היו בה מלכתחילה, וחלקם הוספו לה בעקבות בקשות מיוחדות של אל-על.
כיום חשיבות המערכת כה גדולה, ופעולתה מאפשרת חסכון ויעילות כה משמעותיים, עד שקשה להיזכר איך היה קודם…